niedziela, 1 lutego 2015

Czy wygląd jest ważny?

Mówi się " wygląd nie jest dla mnie ważny, liczy się charakter" albo "nie ważna powłoka, ważne co masz w swoim wnętrzu". Bądź co bądź nie każdy się tego trzyma i zmienia zdanie przy najbliższej okazji. Dajmy na to przykład : idziesz ścieżką, widzisz pięknego chłopaka, który uśmiecha się do ciebie bielutkimi zębami i daje ci do zrozumienia "tak, na ciebie patrzę", patrzysz w drugą stronę stoi tam niezadbany chłopak - ma "nieogarniętą" fryzurę, oczy latają mu nie wiadomo gdzie, a zęby są niezbyt równe. Na kogo byś zwróciła większą uwagę? Oczywiście przy bliższym poznaniu może się okazać, że to "ciacho" może i jest słodkie, ale niestrawne... A natomiast ten nieśmiały chłopak jest romantykiem...

Napisałam to ze znanej mi strony, czyli ze strony dziewczyny takiej jak ja. Zauważyłam jednak, że u chłopaków jest podobnie... Na szczęście są tacy, a na razie niewielu takich spotkałam, którzy nie patrzą na wygląd i rzeczywiście spoglądają tylko na charakter.

Pewna koleżanka mojej mamy napisała mądre słowa :" nie patrz na siebie w oczach innych, tylko w oczach zakochanego w tobie mężczyzny". No dobrze, a jeżeli ktoś nie ma takiej osoby? Z własnego doświadczenia wiem, że to powoduje załamanie psychiczne. Doprowadza do kompleksów i jest pierwszym stopniem do depresji. Oczywiście jeżeli się tym przejmujemy, ale powiem nie warto! Bycie samym też ma swoje plusy, a szukanie faceta na siłę kończy się tylko i wyłącznie złamanym sercem. Nie polecam! 

No cóż, wracając do kompleksów. Co można z nimi zrobić?

1. Zastanów się z czym tak naprawdę masz problem, wypisz to na kartce albo spróbuj to zrobić w myślach

2. Wykreśl wszystkie punkty, które wydają ci się najmniej uciążliwe i wybierz te, które przeszkadzają ci naprawdę

3. Jeżeli możesz zrób coś z tym np. jeżeli uważasz, że masz krzywe zęby porozmawiaj z rodzicami o aparacie na zęby, jeżeli nie mają pieniędzy zarób ! Ja ustaliłam z rodzicami, że będę zarabiała ocenami na świadectwie - każda lepsza ocena to więcej pieniędzy, jeżeli natomiast takiej możliwości nie masz, możesz zarobić np. na zbieraniu owoców albo innych pracach.
Jeżeli masz problem z nadwagą zacznij ćwiczyć, jeżeli uważasz, że jesteś brzydka zrób coś z tym i nie narzekaj!

ALBO
ZAAKCEPTUJ SIEBIE ! KAŻDY JEST INNY, KAŻDY MA WADY, NIE KIERUJ SIĘ TYM CO KTOŚ MÓWI O TOBIE, POMYŚL O SOBIE I O TYM, CO TOBIE PRZESZKADZA W BYCIU SZCZĘŚLIWYM CZŁOWIEKIEM! DAJ SZANSĘ SZCZĘŚCIU, WYJDŹ MU NAPRZECIW!

I tym entuzjastycznym akcentem żegnam się z Wami. Do następnego postu!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz